Pidato Bahasa Sunda (Biantara) dan Contohnya dengan Beragam Tema

Pidato Bahasa Sunda – Pidato adalah sebuah kegiatan berbicara menyampaikan pemikiran di depan khalayak umum. Atau bisa juga dilakukan dengan tujuan memberikan gambaran atau pengarahan terhadap sesuatu hal / peristiwa. Yang mana hal tersebut dirasa layak untuk dibahas dan diketahui banyak orang.

Dengan kata lain pidato itu haruslah memiliki maksud dan tujuan yang jelas. Bukan hanya sekadar berbicara ngalor ngidul gak jelas, tanpa tujuan di hadapan banyak orang (umum). Dan yang dimaksud khalayak umum di sini, setidaknya dihadiri oleh minimal 10 s.d 20 orang untuk bisa disebut sebagai pidato.

Dalam penerapannya, tentu pidato ini bisa menggunakan ragam bahasa. Baik itu bahasa nasional maupun bahasa daerah. Secara umum, tentu kita mengenal pidato dalam bahasa Indonesia yang bisa dimengerti oleh warga Indonesia pada umumnya. Selain bahasa Indonesia, tentu dalam penyampaian pidato juga bisa menggunakan bahasa daerah tergantung di mana pidato tersebut diadakan. Pada intinya, dengan bahasa apapun sebuah pidato disampaikan, usahakan agar sebagian besar pendengar bisa memahami materi pidato yang disampaikan.

Adapun dalam pembahasan kita kali ini akan mengangkat secara khusus tentang pidato bahasa Sunda. Yang secara jelas dan spesifik ditujukan untuk masyarakat yang tinggal di daerah Sunda dan mengerti bahasanya.

Pidato Bahasa Sunda / Biantara Bahasa Sunda

pidato bahasa sunda, biantara bahasa sunda, biantara sunda, pidato sunda
unsplash.com

Dalam beberapa situasi dan kondisi tertentu penggunaan bahasa daerah dalam sebuah pidato tentu sangat diperlukan. Karena selain bisa lebih dimengerti oleh masyarakat, juga sekaligus melestarikan budaya daerah. Tak terkecuali dengan pidato bahasa sunda ini.

Baik, mari kita bahas secara lebih dalam tentang pidato bahasa sunda. Sebagai bahan pembelajaran juga, di sini bukan hanya akan disajikan contoh pidato bahasa sunda itu seperti apa. Tapi juga akan disajikan penjelasan struktur dan hal-hal yang harus diperhatikan dalam pidato bahasa Sunda tersebut.

Oh iya selain dengan pidato dalam bahasa sunda, hal lain yang bisa kita lakukan untuk melestarikan budaya adalah dengan mempelajari aksara sunda.

Oke balik lagi tentang pidato bahasa sunda. Sebenarnya ada istilah khusus untuk penamaan Pidato dalam bahasa sunda ini, yaitu biantara bahasa Sunda atau ‘biantara’ saja. Jadi di artikel ini mungkin saya akan banyak menyebutkan istilah tersebut untuk mempermudah penulisan. Tapi sobat tentu tidak perlu bingung. Secara bahasa, biantara berarti pidato bahasa Sunda dan sebaliknya.

Sama seperti jenis pidato lainnya, pidato bahasa sunda juga tentunya bisa mengangkat berbagai tema. Bisa disesuaikan dengan kondisi atau momen acara. Misal pada tanggal 17 Agustus, bisa mengangkat tema Pidato Bahasa Sunda tentang Kemerdekaan. Atau misal ada orang dari pihak BNN (Badan Narkotika Nasional) yang memberikan penyuluhan ke sekolah. Bisa membawakan tema pidato bahas sunda tentang narkoba ataupun lingkungan. Dan masih banyak lagi contoh tema lainnya.

Di bagian akhir ini akan juga disajikan contoh pidato bahasa sunda beragam tema yang bisa dijadikan inspirasi.

Adapun sebelumnya marilah kita membahas tentang struktur dan hal-hal yang harus diperhatikan dalam pembuatan dan juga penyampaian biantara.

Hal-hal yang harus diperhatikan dalam Pidato Bahasa Sunda

Pidato seringnya diadakan pada momen-momen acara resmi. Oleh karenanya tentu memerlukan persiapan, baik itu berkenaan dengan isi maupun cara penyampaian. Tak terkecuali dengan pidato bahasa sunda. Pada prakteknya ada beberapa hal juga yang harus diperhatikan agar pidato yang disampaikan itu isinya bisa tersampaikan secara jelas.

Sebuah biantara atau pidato bahasa sunda sebisa mungkin bisa menerangkan suatu tema yang gampang dimengerti oleh yang mendengarkannya. Artinya disesuaikan dengan pemirsa yang ada di situ.

Misalnya pidato dilakukan di sekolah, tentu tema-tema yang diangkat adalah seputar pendidikan, kebersihan, cara belajar yang baik dan lain sebagainya.

Adapun secara struktur isi pidato, berikut adalah beberapa hal yang perlu diperhatikan dalam pidato dalam bahasa sunda.

  1. Mengucapkan salam pembuka. Tujuannya untuk menarik perhatian hadirin pendengar. Bisa juga diselingi dengan basa-basi seperlunya. Lalu dilanjut denga penyampaian tema pidato dan garis besar isi pidato yang akan disampaikan.
  2. Uraian lengkap isi pidato bahasa sunda. Jelaskan secara rinci dan runut dari awal hingga akhir berkenaan dengan apa yang ingin disampaikan.
  3. Kesimpulan : Berisi satu kesimpulan pokok atas poin-poin yang telah disampaikan.
  4. Saran-saran: berisi anjuran berkenaan dengan tema pidato.
  5. Salam Penutup

Contoh Biantara / Pidato Bahasa Sunda

Pada penerapannya, akan lebih baik juga jika naskah teks pidato tersebut ditulis. Terlebih bagi yang masih belajar. Adapun bagi yang sudah mahir sekalipun, catatan-catan seperti kerangka pidato juga lebih baik disiapkan. Tujuannya adalah agar isi pidato tidak melenceng kemana-mana, terarah dengan jelas.

Selain itu yang perlu diperhatikan berikutnya adalah tentang gaya penyampaian dan pemilihan kata yang tepat. Disesuaikan dengan karakteristik pendengarnya. Juga penggunaan bahasa sundanya harus gampang dimengerti.

Contoh Pidato Bahasa Sunda untuk berbagai momen (acara) dan tema yang bisa disesuaikan.

Pidato Bahasa Sunda Tentang Kebersihan

pidato bahasa sunda tentang kebersihan, pidato bahasa sunda, biantara bahasa sunda, biantara sunda, pidato sunda
unsplash.com

Berikut adalah salah satu contoh pidato bahasa sunda dengan tema tentang kebersihan. Pidato dengan tema ini tentu sangat universal dan berlaku setiap saat. Karena kita tahu sendiri bahwa upaya penumbuhan kesadaran diri terhadap kelestarian lingkungan ini sangatlah penting.

Assalamualaikum wr wb
Langkung tipayun urang panjatkeun puji sinareng syukur ka Ilahiirabbi nu mana kalayan hidayah sareng inayah-Na, urang sadaya tiasa kempel dina ieu tempat kalawan dina kayaan sehat walafiat.

Para wargi anu ku simkuring dipikahormat.

Dina ieu waktos, abdi bade nerangkeun sakumaha pentingna hirup sehat kanggo urang sadayana. Janten, urang sadaya kedah atawa wajib ngajaga lingkungan sareng awak nyalira pikeun urang sadaya tiasa ngajaga tina sagala panyakit. Ku margi kitu, urang kedah ningkatkeun pola hirup sehat kanggo kapayunna di kawitan ti ayuena.

Dina salah sahiji hadits diterangkeun…

Inna dhofatu minal iman. 

Nu hartosna : “Kabersihan teh sabagian tina Iman”

Tina hadits eta, urang tangtu tos ngartos maksad sareng tujuannana. Nyaeta urang teh umat muslim anu ngagaduhan iman dina jero hate urang. Upami urang sadaya iman ka Allah, berarti urang kudu bersih atanapi suci tina sagala kokotor boh hadas alit atawa hadas ageung, nu nyebabkeun urang teu suci.

Bersih eta sadaya teh nu didasarkeun tina bersihna jeung sucina urang sareng lingkungan di sakitar urang. Kabersihan sakola oge kudu urang jaga. Urang kudu mikacinta kabersihan sangkan hate urang ge milu bersih.

Kabersihan teh aya marupi-rupi macemna, nyaeta aya bersih hate, bersih jiwa, bersih raga, sareng bersih rohani. Tah, urang kudu janten jalmi anu kaasup kana jalma anu bersih sadayana. Allohumma, amien… Hayu urang sami-sami ningkatkeun pola hirup sehat kanggo kasaean urang sadaya sangkan tiasa leuwih getol kana ibadah ka Gusti nu Maha Welas tur Maha Asih.

Para wargi anu mulya.

Cekap sakitu abdi nyanggakeun pihatur, pamungkas pisanggem, bilih aya basa anu kirang entep saeureuhna atanapi kecap anu kirang merenanh larapna, mugi kersa ngahapunten.

Wassalamu ‘alaikum wr. wb

***

Pidato Bahasa Sunda Tentang Perpisahan

pidato bahasa sunda tentang perpisahan, pidato bahasa sunda, biantara bahasa sunda, biantara sunda, pidato sundaBerikutnya adalah contoh pidato bahasa sunda dengan tema perpisahan. Perpisahan di sini lebih spesfik merujuk pada perpisahan sekolah. Misal kelas 6 SD atau kelas IX (SMP) dan kelas XII (SMA) yang akan segera lulus. Dalam bahasa sunda, acara perpisahan sekolah ini juga disebut dengan istilah ‘Paturay Tineung‘. Dan tentunya merupakan acara yang sangat berkesan dan meninggalkan kenangan bagi para siswa yang hendak lulus dan meninggalkan sekolah.

Di bawah ini adalah salah satu contoh biantara bahasa sunda dengan tema perpisahan sekolah SD kelas 6.

Assalamualaikum wr. Wb

Asshaduallailahaillalah waashaduanna muhamadar rosulullah. Ama badu.

Tipayun mangga urang sami-sami panjatkeun puji sareng syukur ka hadirat Allah SWT. Nu mana dina kasempatan ieu urang sadaya tiasa ngumpul dina kaayaan sehat wal’afiat.

Shalawat miwah salam mugi tetep dilimpahkeun ka jungjungan urang sadaya Nabi Muhammad SAW. Teu hilap ka kulawargana, sahabatna, oge ka urang sadaya salaku umatna anu Insya Allah taat kana ajarannana, Amin ya robbal alamin.

Hadirin sadaya anu kusimkuring dipihormat, nuhunkeun waktosna kanggo abdi anu ngawakilan rerencangan kanggo nyampeikeun amanat dina raraga acara perpisahan kelas genep (6).

Henteu karaos parantos genep taun urang aya didieu. Nu mana ayeuna puncak saleresna urang sadaya bakal papisah ti sakola ieu. Henteu hilap abdi ngawakilan rerencangan ngahaturkeun rewu nuhun laksaketi kabingahan ka bapa sareng ibu guru anu mana tos ngajarkeun ka abdi sadaya loba hal.

Mugia naon anu diajarkeun ku bapa guru sareng ibu guru ka urang sadaya tiasa dimanfaatkeun ka nu hal positif sareng aya manfaatna kanggo nusa, bangsa sareng agama. Mugi-mugi amal kasaean manah bapa miwah ibu guru kenging walesan ti Allah SWT. Amin.

Sakitu ti abdi anu ngawakilan rerencangan sadaya. Kirang lebihna neda dihapunten. Nu mana kasalahan mah milik abdi sareng kaleuwihan mah datang ti Allah SWT.

Wabilahitaufik walhidayah wassalamu’alaikum wr.wb

***

Pidato Bahasa Sunda Singkat Tentang Agama

pidato bahasa sunda tentang agama, pidato bahasa sunda, biantara bahasa sunda, biantara sunda, pidato sundaDalam agama Islam pada khususnya, kita diajarkan untuk selalu menyampaikan kebaikan. Sampaikanlah walau satu ayat. Barangkali hal tersebut sudah cukup mewakili akan pentingnya sifat saling mengingatkan dalam kebaikan di antara sesama. Maka dalam penerapannya di sebuah pidato pun kita bisa mengangkat beragam tema dakwah agama. Yang intinya mengajak para pendengar untuk lebih mendekatkan diri pada Sang Pencipta.

Berikut adalah salah satu contoh pidato bahasa sunda (biantara) singkat tentang agama dengan tema beriman pada Qada dan Qadar-Nya Allah.

Assalamualaikum wr. Wb

Puji sareng sykur urang sanggakeun ka Allah anu maha agung dina dinten ieu urang tiasa ngariung patepung lawung, patepang wajah. Salawat sareng salam mugi tetep ngocor ka kanjeung Nabi Muhammad SAW sareng ka kaluwargina katut kopara sohabatna anu gaduh kamuliyaan, teu hilap ka sadaya umatna…Amin.

Hadirin anu dipikahormat,

Beriman kana qodo sareng qodar jeung seueur ngandung manfaat diantarana nyaeta bisa nguangatkeun kaimanan jeung katakwaan. Bisa nyadarkeun yen saenyana sagala perkara anu kajadian eta tos diatur ku Alloh swt.

Ayana qodo jeung qodar bisa numbuhkeun kateguhan hate jeung kasabaran. Sabab musibah atawa rintangan nu dihareupan eta ngarupakeun katetepan Allah swt. Jjadi heunteu aya hiji mahluk anu mampu ngarubahna salain izin ti Allah swt. Hiji jalmi moal bisa ngahindar atawa ngelak ti katetepan Allah sanajan manehna nyamuni.

Iman kana qoda sareng qodar bisa numbuhkeun nikmat ti Allah, sareng bisa ngadorong pikeun terus ngucapkeun syukur ka Allah swt. Upami usahana tiasa untung sabab sadar yen kauntunganana ngarapkeun karunia ti Allaoh swt. Kaimanan kana qoda sareng qodar bisa ngadorong kanggo tegar, sabar, sareng henteu putus asa, dina mayunan musibah.

Sareng upami urang meunang musibah jadi bacaan anu sae anu kudu urang ucapkeun nyaeta bacaan istirja
Anu hartosna :

“saenyana sagala sesuatu anu gaduh Allah swt sareng saenyana nyan Allah urang sadaya mulih.”

Sakieu heula ti abdi, upami aya cariosan anu marenah di hate, abdi nuhun di hapeunten.

Wassalamu ‘alaikum wr.wb

***

Teks Pidato Bahasa Sunda Tentang Kasehatan

pidato bahasa sunda tentang agama, pidato bahasa sunda, biantara bahasa sunda, biantara sunda, pidato sundaTema pidato bahasa sunda berikutnya yang bisa diangkat adalah mengenai kesehatan (su:kasehatan). Isi dari pada pidato ini bisa berupa ajakan tentang gaya hidup sehat. Dimulai dari hal yang kecil dari diri sendiri. Seperti cuci tangan pakai sabun, memelihara badan dengan mandi secara teratur, saat bersin sebisa mungkin menutup mulut, dan lain sebagainya. Bahasan-bahasan seperti memang terlihat simpel dan sepele, namun akan tetap relevan disampaikan kapanpun.

Dan berikut adalah salah satu contoh biantara bahasa sunda / pidato bahasa sunda singkat dengan tema tentang kesehatan.

Assalamualaikum Wr. Wb

Wilujeng Enjing Sadayana.

Ibu Guru nu dipihormat sareng sadaya rerencangan, siswa kelas VI nu dipikacinta.

Langkung ti payun mangga urang sanggakeun puji sareng sukur ka Allah SWT nu parantos maparin waktos ka urang sadayana dugi ka tiasa patepang raray dina ieu acara. Alhamdulillah urang tiasa kempel di ieu tempat dina kaayaan sehat wal afiat.

Para wargi anu ku simkuring dipihormat.

Dina ieu waktos, abdi bade ngadugikeun kumaha pentingna hirup sehat kanggo urang sadayana. Urang sadaya kedah atawa wajib ngajaga lingkungan sareng awak sorangan sangkan dijauhkeun tina sagala panyakit. Ku margi kitu, urang kedah ngalaksanakeun hirup sadidinten ku cara anu sehat. Meresihan awak atawa ibak, meresihan kuku, nyikat waos anu rutin, eta conto hirup anu sehat. Conto sanesna, miceun runtah kana tempatna, nyiduh ulah di mana wae, batuk atawa beresin kudu nutupan baham.

Saupami sadidinten urang ngajaga kaberesihan awak urang bakal beresih atanapi suci tina sagala kokotor. Bersih teh hartosna bersih-sucina diri urang sareng lingkungan di sabudeureun urang. Urang kedah mikacinta kana kabersihan sangkan hate urang ge suci sareng bersih.

Hadirin sadaya. Cekap sakitu nu kapihatur, pamungkas ti abdi, bilih aya basa anu kirang entep seureuhna atanapi kecap anu kirang merenanah larapna, mugi kersa ngahapunten.

Hatur nuhun kana perhatosanana.

Wassalamualaikum wr.wb

***

Pidato Bahasa Sunda Tentang Kemerdekaan

pidato bahasa sunda tentang kemerdekaan, pidato bahasa sunda, biantara bahasa sunda, biantara sunda, pidato sundaHari kemerdekaan Indonesia merupakan salah satu momen berharga yang seringkali ditunggu-tunggu oleh masyarakat Indonesia. Setiap tanggal 17 Agustus hampir pasti di setiap kampung akan diramaikan dengan beragam acara lomba sebagai peringatan kemerdekaan.

Adapun esensi atau makna dari kemerdekaan itu sendiri juga senantiasa harus selalu didengungkan. Kita sebagai genarasi muda khususnya harus menghargai jasa para pahlawan yang telah memperjuangkan tercapainya kemerdekaan.

Berikut adalah salah satu contoh pidato bahasa sunda singkat (pendek) tentang kemerdekaan yang bisa dicontoh dan dimodifikasi. Bisa digunakan oleh sobat yang berencana membawakan pidato tentang hari kemerdekaan, baik untuk sebuah acara maupun tugas sekolah.

Bismilaahirrohmanir rohim,

Assalaamualaikum wr. wb..

Hadirin anu kusimkuring dipikahormat, sateuacanna hayu urang panjatkeun puji sareng syukur ka gusti Allah SWT. Anu atos maparinkeun rahmatna ka urang sadaya dugi ka tiasa kumpul ditempat ieu. Henteu hilap, shalawat sarta salam urang curahkeun ka Nabi Muhammad SAW, kulawargana, sahabtna, sareng umatna nepi ka akhir zaman.

Langkung ti payun sim kuring ngahaturkeun nuhun ka pihak panitia anu parantos masihan waktos kanggo sasanggem dina acara peringatan hari kemerdekaan republik indonesia anu ka 73 ieu.

Bapa Kapala Sakola, miwah Bapa sareng Ibu Guru, Kitu deui sakumna rerencangan sakola sadaya anu ku simkuring dipikadeudeuh, Dinten ieu, dina raraga paturay tineung Alhamdulillah, urang tiasa patepang dina rarangka meling patepang taun kamerdekaan nagara urang anu ka 73.

Peryogi ka uninga, seueur pisan pengorbanan anu tos di pasrahkeun ku para pejuang urang kapungkur dina melaan kamerdekaan nagara indonesia. Ku kituna urang, salaku generasi muda penerus bangsa tos sakeudahna neruskeun perjuangan para pahlawan urang, ku jalan diajar anu giat ngawujudkeun cita-cita pikeun ngajadikeun kahirupan bangsa indonesia anu lewih hade ajang kahareupna.

Sajabina ti eta, seueur keneh hal-hal anu tiasa ku urang lakukeun dina rangka mengisi kemerdekaan ieu. Sapertos, ngajauhan diri tina pangaruh narkoba, jauhan pergaulan bebas, ngahindarkeun tauran, sarta seeur anu sanesna. Intina, urang sami-sami hayu babarengan ngeusian kamerdekaan iyeu ku hal-hal anu positif sarta mangpaat pikeun diri urang.

Rupina mung sakitu anu tiasa kapihatur ti sim kuring, Hapunten anu kasuhun, saupami dina biantara ieu aya pisanggem anu kirang merenah.

Akhirul kalam, Wassalamu ‘alaikum wr. wb

***

Pidato Bahasa Sunda Tentang Narkoba

pidato bahasa sunda tentang narkoba, pidato bahasa sunda, biantara bahasa sunda, biantara sunda, pidato sundaTerakhir adalah pidato bahasa sunda tentang narkoba. Tentu kita tahu bahwa narkoba menjadi masalah yang sedemikian penting untuk selalu dibahas. Juga perlu ditumbuhkan kesadarannya di antara generasi muda. Kesadaran akan bahanya penyalahgunaan narkoba yang kian marak. Jumlah pengidap dan pengedar narkoba di tanah air juga bisa dibilang terus meningkat. Kita tentunya berharap agar para generasi muda Indonesia bisa benar-benar terbebas dari yang namanya narkoba.

Dan hal tersebut juga nampaknya penting untuk selalu dibahas dan disampaikan dalam berbagai forum. Tak terkecuali dalam pidato bahasa sunda. Berikut adalah contoh pidato bahasa sunda tentang narkoba yang bisa dijadikan referensi.

Assalamu’alaikum Wr. Wb.

Assholatu wassalamu ala ashrofil anbiya’i walmursalin. Wa’ala alihi washohbihi azma’in. Amma ba’du.

Ibu Guru pangajar Basa Sunda anu ku sim kuring dipihormat, sareng rerencangan sadaya anu ku simkuring dipikacinta. Langkung tipayun, hayu urang panjatkeun puji sinareung syukur ka Allah SWT kulantaran ni’mat sareng hidayahna urang sadaya tiasa ngumpul dina kasempetan ieu.

Teu hilap, sholawat sinareng salam mugia salamina dilungsurkeun ka junjungan urang sadaya, Nabi Muhammad SAW. Ka para kulawargina, ka para sohabatna, sareng ka urang sadaya salaku umatna dugi ka akhir jaman. Amiin ya robbal ‘alamin.

Dina kasempetan ieu, sim kuring bade ngadugikeun biantara singget ngeunaan “ Penyalahgunaan narkotika dikalangan remaja“.

Narkotika dina dunia medis nyaeta obat bius/penenang pasien anu rek di operasi. Narkotika teh mangrupa zat aditif anu ngabahayakeun jeung bisa nyieun kacanduan. Sarta karusakan otak jeung saraf motorik mun ku urang dikonsumsi bisa nyabab keun kageloan, jeung anu parahna kamatian,

Tapi lain hal na barudak ngora jaman kiwari mah ngagunakeun narkotika keur nga-gaya hungkul. Bari jeung teu apal kana pibahayaeunnana. Istilah bahasa deungena mah “ drug is purpose for freestyle” .

Anu ngagunakeun jeung ngedarkeun narkotika lamun kapanggih ku polisi mah bisa penjara, teu lulus tes kasehatan, dipiasing ku masyarakat, teu meunang pagawean jsb. Numatak tong hayang apal kana barang haram anu ngarana narkotika, jeun zat aditif laina anu matak ngarusak kahirupan urang ayeuna jeung anu bakal datang.

Mening ayeuna mah mempeung urang ngora keneh, hayu urang eusian ku diajar anu soson-soson. Guna ngajungjung harkat jeun martabat bangsa indonesia. Sakali deui “ SAY NO TO DRUG”.

Mugi-mugi mangpaat keur kahirupan urang sadayana. Sakitu anu tiasa didugikeun ku simkuring. Hapunten bilih aya kalepatan sareng cariosan Nu teu merenah kanu manah hatur nuhun kanu sadaya perhatosanana.

Akhirul kalam Wabillahitaufik walhidayah Wassalamualaikum wr.wb

***

Video Pidato Bahasa Sunda

Sebagai inspirasi, sobat juga bisa mendengarkan uraian pidato bahasa sunda singkat dalam bentuk video berikut ini. Bisa ditiru struktur dan isi tema pidato dan juga cara penyampaiannya yang interaktif. Sehingga pesan inti dari pidato benar-benar bisa tersampaikan.

Penutup

Nah itulah penjelasan tentang biantara bahasa sunda atau pidato bahasa sunda lengkap dengan contohnya. Di sini memang sengaja disajikan hanya pidato singkat / pendeknya. Adapun untuk pengembangannya, sobat bisa modifikasi sendiri disesuaikan dengan tema dan kondisi acaranya.

Cukup sekian saja artikel ini. Mohon maaf bila ada kesalahan dalam penulisan maupun isi.

Terima kasih. Semoga bermanfaat.

1 thought on “Pidato Bahasa Sunda (Biantara) dan Contohnya dengan Beragam Tema”

Leave a Comment